strona główna

numer 46

Challenge 1932 - Zwycięstwo!



  Rywalizację rozpoczęto rano 13 sierpnia od przeprowadzenia prób technicznych. Sędziowie ważyli i dokonywali oceny własności technicznych płatowców. O ostatecznej punktacji (oceniano 14 parametrów) decydowały m. in.: komfort załogi kabiny, posiadanie bagażnika, kryta kabina, podwójne sterownice, czy zastosowanie konstrukcji metalowej. Maksymalnie można było uzyskać 107 pkt., i była to ważna klasyfikacja, ustalająca pozycje wyjściowe załóg dla całego konkursu. Zakończyła się ona całkowitym sukcesem polskich konstrukcji wyróżniających się wysokim poziomem technicznym. Najwyżej oceniono RWD-6 (86 pkt.) i PZL-19 (84 pkt.). Kolejne miejsca zajęły samoloty włoskie, czeskie i niemieckie. Franciszek Żwirko i Tadeusz Karpiński rozpoczęli zawody z bardzo dobrej pozycji mając nad faworytowanym Niemcem Morzikiem (dwukrotny zwycięzca Challenge) przewagę aż 20 punktów. Do następnej konkurencji sześciu prób technicznych Polacy przystąpili skoncentrowani. W próbach krótkiego startu i lądowania (na bramkę), czasu składania skrzydeł, uruchomiania silnika, prędkości minimalnej i zużycia paliwa można było zdobyć maksymalnie 173 pkt.



wstecz