strona główna

numer 7
 
RWD-4




  Specjalnie do wzięcia udziału w Międzynarodowych Zawodach Challenge 1930 został zaprojektowany i zbudowany samolot RWD-4. Była to powiększona wersja znanego z wielu sukcesów RWD-2. Nowa maszyna posiadała mocniejszy silnik Cirrus Hermes 105 KM i charakteryzowała się krótszym startem, większą prędkością wznoszenia i prędkością przelotową.
  Ministerstwo komunikacji zamówiło trzy samoloty RWD-4, a zamówienie zrealizowano wiosną 1930 r. Samoloty otrzymały znaki SP-ADK, SP-ADL, SP-ADM. W lipcu w Challenge 1930 za sterami tych samolotów wystartowały sławy polskiego lotnictwa: Franciszek Żwirko, Tadeusz Karpiński i Jerzy Bajan. Niestety, samoloty SP-ADK i SP-ADL zostały wycofane w czasie lotu okrężnego, a rajd ukończył na 32 miejscu tylko Jerzy Bajan na SP-ADM.




wstecz